Prof. Dr. Mustafa ÇAKIR
ilk ve ortaöğrenimini Antakya’da tamamlamış, 1993 yılında Gaziantep Fen Lisesi’nden mezun olmuştur. Lisans eğitimini 1997 yılında Gazi Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Yüksek lisans (2000) ve doktora (2004) derecelerini Pennsylvania Eyalet Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim (Curriculum and Instruction) bölümü Fen Bilimleri Eğitimi alanında almıştır. Ayrıca aynı üniversitede Eğitim Psikolojisi alanında ikinci bir yüksek lisans (2001) derecesine sahiptir.
2007 yılında Avustralya’daki Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) Üniversitesi'nde ve 2012 yılında Kanada’daki University of Saskatchewan’da misafir araştırmacı olarak bulunmuştur. Araştırmaları; sorgulayıcı fen öğretimi, öğrencilerin bilimsel araştırma süreçleri, bilimin doğası, biyoloji kavramlarının anlaşılması, 21. yüzyıl vatandaşlığı için gerekli bilimsel becerilerin geliştirilmesi ve biyoloji öğretmen eğitimi alanlarında yoğunlaşmaktadır. Son dönemdeki çalışmaları ise biyoloji öğreniminde öğrenci düşünce yapılarının incelenmesi, aktif öğrenme yoluyla sınıf içi deneyimlerin geliştirilmesi, öğretim yönelimlerinin uzun vadeli etkilerinin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçlarının tasarımı üzerine odaklanmaktadır.
2025 yılı itibariyle Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanlığı görevini sürdürmektedir.
|
 |